Dag 6 tm 11 - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Willem en Monique Doorn - WaarBenJij.nu Dag 6 tm 11 - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Willem en Monique Doorn - WaarBenJij.nu

Dag 6 tm 11

Blijf op de hoogte en volg Willem en Monique

05 Juni 2015 | Verenigde Staten, Denver

hi folks,

Eindelijk weer in t land van de levenden.. Nergens bereik.

Waar waren we gebleven.. In teton. Daar zijn we op 31 mei vertrokken, en na n kleine 100 miles al in yellowstone...en wat n binnenkomer, uitzichten, landschap, pfiew. Te gek. Yellowstone is zo groot als corsica, en er is veel te zien. Maar ook druk. Krijgen net laatste spot op campground, een redelijk grote, maar wel met douche.. En aangezien we ver van de douche af lage, hebben we ons echt amerikaans gedragen, en zijn er met de camper naar toe gereden, haha. Onder douchen zelf viel generators uit, dus in het donker op de tast. Eenmaal klaar een fikse regenbui, dus gelukkig niet hele stuk terug lopen.

Maandag 1 juni
Gaan smorgens naar de cAnyon van yellowstone... Nou, als we deze al schitterend vinden, vraag ik mevaf hoe de grand canyon is. Via n trail met 329 trappen af , en dus ook weer op ( ff de batsen trainen). Maar beloningg is groots.
Hadden tussendoor camping willen reserveren, maar deZe ook al vol. Dan nog maar rijden, via lamar valley, een grootse vlakte, met meanderend water, en grote kuddes bisons. Wat n beesten zijn dat. Stuk park uit moeten rijden voor campground, er is nog veel dicht, maar wel super rustig geleg, enne..goedkoop. We moeten op de kleintjes letten he. Savondds weer heerlijk aan t vuur, bier en wijn. Maar niet vooR heel lang, want er raast een flink onweer over ons heen. Poe, gaat flink tekeer.

Dinsdag 2 juni
We rijden de weg weer terug naar yellowstone, en al heel snel loopt een beer langs de weg, langs ons door de weg over. Deze heb ik wel heel close uo. Maar hij leek wel versurft. Misschien wel een uitgezette circusbeer haha.
Weer via de grandioze lamar valley retour, en spotten nog een grizzley met jongen ( heel ver af), en een wolf ( veraf). Er staan overal veel wildspotters, met gigantische verrekijkers. Maar je mag overal met ze mee kijken.
Daarna de toeristische hotspots, mammoth hot springs( bettje pamukkale turkije), tussendoor plek geboekt op camping, en door naar old faithful, een geiser die ong ieder 1,5 uur spuit. Hebben dik uur moeten wachten, met honderden anderen( veel japanners, picture picture). Maar de old faithful doet zn werk goed, en spuit heel aantal meters hoog. Mooi om te zien. Daarna verder via nog aantal paintpots, mooie priMkleuren in poelen, en rottende eieren geur. Dat hoort er dan ff bij.

Woensdag3 juni

Lange rit voor de boeg, naar glacier. 7 uur rijden, maar t verveelt geen moment. Rijden door montana heen vol interessante landschappen, en wegen, waar geen einde aan komt. Relaxed. Zelfs ik heb durven rijden.
Via bochtige smalle weg naar n zeer mooie camping, geweldig uitzicht op meer en glaciers en spitse berge. Lijkt op canada.

Donderdag 4 juni
Weer door naar many glacier. Helaas is de going to the sum road nog dicht vanwege sneeuw en roadwork. Jammer, want schijnt een van de mooiste wegen van amerika te zijn. Besluiten twee nachten camping te pakken, en 2 hikes te doen. Even in de benen, ipv rijden.mvandaag hike naar iceberg lake, (16 km)maar komen niet helemaal tot eind vanwege sneeuw en kapotte brug. En het meer, dat normaal blauw is, is nog bevrore, dus hadden niet veel gezien. Maar toch mooie hike. En, het weer is oevrigens geweldig. Tot nu toe eigenlijk iedere dag zon.
Straks vuurtje, en een dikke steak op de grill.

Vrijdag 5 juni
Vandaag hike (20 km) naar swiftcurrent pass.. Al om 7 uur in de benen. Zijn nu toch wel beetje bang om beren tegen te komen, dus hebben al onze liedjesverzameling maar uitgehaald en onderweg gezongen( je moet veel noice maken). En aan bullhead lake een moose gezien met kleintje, zoooo leuk. Hij staat op de foto.
Nu dus ff in visitor center, morgen beginnen we langzaam naar zuiden af te reizen.

See u folks
Dikke xxx

• 06 Juni 2015 - 10:18

Léon:

Dju! Alweer een geweldig verhoal. Goeie reis verder!

• 06 Juni 2015 - 15:03

Marlies:

Ha die kids, super die verhalen . Volgende keer ga ik mee in een koffer.
    ik verheug me al op de foto,s, maar ben wel maar voorzichtig met die beren.
    nog veel plezier en geniet dikke knuffel Maxxx

• 08 Juni 2015 - 10:38

Patries:

Sowwww dat klinkt allemaal geweldig! Leuk om de verhaole te laeze, zin vr auch jel ff bie uch! Veul plezeer nog en ben op uch hoede veur de beren! Gooj reis. knoevel

• 08 Juni 2015 - 20:28

Nancy:

Dus de berenbel wordt goed gebruikt??? :-)